tisdag 17 maj 2011

vad jag gör "for a living"

Ungefär 20 timmar i veckan, i 3 månader har jag fått i uppdrag att åka bussar och vara hemlig resenär.
Meningen är att jag ska åka som vilken resenär som helst, och utvärdera resorna utifrån hur jag upplever dom.
Det betyder alltså att jag under en hel eller halv dag bara åker med så många bussar jag kan.
Det låter väl helt ok ändå? Eller?
Jag tyckte det i början, men nu känns det bara drygt, kallt och jag är så jäkla trött på all väntetid mellan bussarna.
Dessutom jobbar jag både i Halmstad och i Helsingborg, och idag jobbar jag 14-23 i Helsingborg, vilket innebär att jag inte kommer komma hem förens halv tolv. Jag kommer inte kunna träffa Dejan på hela dagen och det känns så himla konstigt. Plus att det regnar.
Men men. Det är faktiskt okej ändå, lite småkul är det faktiskt att vara hemlig och fylla i formulär utan att chauffören märker något. Önskar bara att man slapp åka helt själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar