onsdag 9 november 2011

Grooveshark

Måste rekommendera en hemsida som jag använder för att lyssna på musik.
Grooveshark heter den, och fungerar i princip som Spotify och Wimp, men det är helt gratis, ingen reklam och man behöver inte ladda ner något program eftersom man lyssnar i webbläsaren.


Jag tröttnade på att betala för Spotify, och behöva lyssna på reklam om jag inte betalade. När man dessutom bara fick lyssna på en låt ca 5 gånger så utbrast jag NEJ!
Jag hittade Grooveshark. Man söker efter musik precis som vanligt, man kan göra spellistor, dela med sig av låtarna och allt är verkligen toppen.
Har man som jag dessutom en massa Spotify-listor man vill lyssna på, kan man konvertera dem genom en hemsida som heter Groovylists. Man kopierar bara HTML-adresserna i Spotify och klistrar in dem på hemsidan, sen har man en Grooveshark-lista med låtarna istället!
Så nu ser jag som helst inga anledningar för att ni inte ska testa den här hemsidan!

Kan inte låta bli att göra en lista. Puss.

2 kommentarer:

  1. oooooh :O groovylists!!! Den där funktionen har jag saknat!!! Shit va bra!!! :D

    SvaraRadera
  2. Eller huur, blev sjukt glad när jag hittade den :D

    SvaraRadera